In het afgelopen jaar hebben, de Vakgroep Vaktherapie van de HAN en ImproVive de mogelijkheden onderzocht en getoetst om Virtual Reality toe te passen in het onderwijs. Dat gebeurde in het kader van het project VRBodylab, als onderdeel van het DGA Gaming FIeldlab. ImproVive leverde de multi-user VR omgeving, en heeft de toepassing gedurende het project ook aangepast om meer aan te sluiten bij de wensen van gebruikers. In deze tijden van COvid-19 bleek de telepresence mogelijkheid extra voordelen te bieden om het onderzoek voort te zetten in deze uitdagende tijden.
Tijdens het webinar presenteren we een aantal take aways die interessant zijn voor docenten, therapeuten, VR ontwikkelaars en toegepaste game bedrijven. We willen deze bevindingen en leermomenten presenteren in deze online sessie.
Webinar Toegepaste multi-user VR in onderwijs and therapie
Aanvang: 14.00u
Inloop: 13.45u
Take aways
- Introductie van VR voor nieuwe gebruikers – Onboarding
- Overeenkomsten en verschillen tussen fysieke sessies en VR sessies
- De invloed van technologie keuzes-Het toepassen van oefeningen in VR
Presentatoren
Joep Kolijn
Docent Vaktherapie, differentiatie Psychomotorische Therapie
HAN_University of Applied Sciences
Roger ter Heide
VR & Game Ontwikkelaar
ImproVive
In de sessie zullen we vanuit verschillende perspectieven de onderzoeksresultaten presenteren aan de hand van een live multiplayer demo. We nodigen iedereen uit tot een actieve discussie om de mogelijkheden te verkennen. Aan het eind van de sessie hebben we nog een online netwerkmoment zodat de aanwezigen ook met elkaar nog ideeën kunnen uitwisselen.
The VRBodylab onderzoeksproject is onderdeel van het DGA Fieldlab, mogelijk gemaakt door de Dutch Game Association en Click.NL.