• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
SDGhub Werken aan de toekomst van

SDGHUB Nederland

Global Goals, Local Impact

  • HOME
  • Stichting SDGHUB.NL
    • Missie
    • Locatie
    • over de SDG’s
    • Privacyverklaring
  • Wat doen we?
    • SDG Studio
    • Diensten
    • Projecten
    • Workspace
  • Doe mee!
    • Kennisnetwerk
    • Stages
  • SDG Studio
  • Actueel
  • Show Search
Hide Search

Co-creatie VR Game met jongeren maakt problematiek wapenbezit tastbaar

Rondlopen met een wapen is voor veel jongeren de normaalste zaak van de wereld en het aantal incidenten neemt schrikbarend toe. Het aantal minderjarigen dat verdacht wordt van betrokkenheid bij een steekincident is de laatste jaren verdubbeld, blijkt uit cijfers van de Nationale Politie. 

Om de problematiek bij jongeren onder de aandacht te brengen en bespreekbaar te maken wordt deze week in Den Helder een Gamelab opgezet. SDGHUB partner Improvive gaat in de meivakantie samen met jongeren uit Den Helder een VR- ervaring bouwen rond het onderwerp messen dragen.  Het project wordt uitgevoerd voor Mee & de Wering Jongerenwerk in samenwerking met cultureel centrum Triade en Gamesolutionlab uit Eindhoven.

Gedurende de week dragen de jongeren op allerlei manieren bij aan de game. Dat kan via het verhaal, het acteerwerk, de stemmen, de visuals, de muziek en de sound effects. Aan het einde van de week leidt dit tot een speelbare ervaring die anderen jongeren laat nadenken over waarom het stom is om een mes op zak te hebben.

ImproVive heeft samen met Gamesolutionlab het concept ontwikkeld en levert de softwareomgeving die het mogelijk maken om binnen een week tot een game te komen. Het team van Improvive is de hele in Den Helder aanwezig om alle input te verwerken tot een volwaardige VR ervaring. Gamesolutionlab begeleidt het proces van verhaal creatie en aankleding door de jongeren.

Na afronding van het VR Gamelab willen Improvive en GamesolutionLab samen met MEE & de Wering ook andere organisaties betrekken om de VR-ervaring verder te ontwikkelen en in te zetten bij andere onderwerpen binnen het jongerenwerk.

Gerelateerde berichten:

  • VR-game Re:Action van maker Improvive moet jongeren…
  • MBO Studenten produceren virtuele talkshow
  • Algemene voorwaarden SDGHUB Nederland
  • DGA Gaming Fieldlab - 18 mei
  • Webinar DGA Gaming Fieldlab - 18 mei
  • iPoort debat Digitale Slagkracht in het Onderwijs

3 mei 2021 By Paul

Categorie: actueel, Onderwijs

Footer

Copyright © 2025 · Stichting SDGHUB Nederland · Log in

Stichting SDGhub Nederland
Stationsplein 14-16
3818 LE Amersfoort
mail: project@sdghub.nl
tel. 0630388235